Sheltered

Postapokalyptická strategická hra Sheltered se odehrává v podzemním krytu chránícím přeživší před následky blíže nespecifikované jaderné katastrofy. Ať už se stalo cokoliv, svět se změnil a jeho poslední obyvatelé bojují o každý další východ slunce.

Základem hry Sheltered je Vaše virtuální rodina, kterou se snažíte udržet na živu co nejdéle. V nabídce jsou dva herní módy – scenario a survival. První varianta představí hráčům jasně stanovený cíl, který je nutné v ohraničením horizontu splnit. Rodina a její příslušníci jsou předem definovaní a jejich charaktery nelze měnit. 

Nikoho tedy nepřekvapí, že daleko zábavnější bude druhý mód – survival. V něm si můžete nadefinovat rodinku úplně od základu, od samotného vzhledu do poslední dovednosti nutné k přežití. Jediným limitem je počet dětí a dospělých. Nastavit se dají také globální aspekty hry, například jak často prší nebo jaká je „nálada“ v postapokalyptické společnosti. 

Jak se žije po apokalypse

Princip hry je ale pro obě varianty naštěstí shodný. Staráte se o svou rodinku včetně domácího mazlíčka, snažíte se jim zajistit dostatek jídla a vody, dopřát si chvilku spánku, udržet kryt čistý a každý kousek materiálu použit na vylepšení Vašeho útočiště. Jenže zásoby se tenčí, atmosféra v bunkru houstne, přišel čas, aby vybraný člen rodiny opustil bezpečí úkrytu.

Hlavním motorem Sheltered jsou výpravy na povrch. Hledání zásob jídla a základních stavebních surovin, interakce s ostatními přeživšími. Ne každý opuštěný dům je bezpečný, ne každý každý koho potkáte je přátelský. Hra tu a tam v pustině nabídne zajímavé situace, například v podobě setkání s vraždícím psychopatem, které budete nuceni řešit. Podobné situace obohatí jinak rutinní hledání surovin. Naneštěstí jich je ve hře jako šafránu a časem se putování zničenou civilizací promění ve zdlouhavé courání s cílem najít konkrétní vybavení, bez kterého tu „zatracenou“ past proti nájezdníkům nevyrobíte. To co je v prvních hodinách hnací silou, se brzy promění v pouhé odklikávání reportů.

Tohle atmosféra nezachrání

Sheltered si rozhodně neklade za cíl uhranout hráče dech beroucí grafikou ani postapo příběhem, který by hře záviděl i Stephen King. Sází totiž na tíživou atmosféru a hlubokou propracovanost herních možností. Jenže to je zoufale málo. Atmosféru pravidelně sráží v podstatě chybějící vztahy mezi obyvateli krytu. Smrt někoho je brána jako životní samozřejmost, trochu se sníží některé herní ukazatele, ale jinak se jede dál. Chybějící emotivní linka ve hře, a nemožnost pracovat s hlavními postavami, přenese brzy hru do roviny nudného dohledávání jednotlivých surovin. Na postavách Vám přestane záležet, atmosféra se vytrácí a v bunkru je nastolen rádiový klid…


 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*