Armáda Mrtvých

V roce 2004 nastartoval Zack Snyder svou režijní kariéru zombie snímkem Úsvit mrtvých a po 17.letech se k tématu prohnilých nebožtíků vrací.

Vinou tragické dopravní nehody armádního konvoje se Las Vegas mění v království zombií. Armáda město oddělí od okolního světa provizorní zdí a americká vláda plánuje svržení jaderné bomby, aby tak jednou provždy skoncovala s nákazou a zabránila jejímu šíření. Kdesi pod největším kasínem ve městě je v trezoru uložena obrovská suma peněz, na kterou dostane zálusk tajemný a vlivný japonec Sanada. Ten vyhledá bývalého elitního vojáka Scotta (Dave Bautista) a předloží mu nabídku – 50 milionů dolarů, pokud dostane celý balík peněz ven z města, a to den předtím, než se Las Vegas promění v doutnající kráter. Scott shromáždí tým elitních žoldáků, kteří jsou za úplatu ochotni splnit sebevražednou misi.

Když streamovací služba Netflix nabídne akční zombie film, v délce hodně přes dvě hodiny, divák pochopitelně očekává pořádnou nálož krvavé akce, na kterou je u podobných snímků zvyklý. Armáda mrtvých bohužel tato očekávání nenaplňuje. Akčních scén je v celém filmu méně jak prstů na jedné ruce a za opravdu kvalitní považuji pouze tu největší a nejdelší v samotném závěru.

Namísto zombie nářezu se režisér snaží hrát na dramatickou notu. To by možná fungovalo v případě kvalitního scénáře, kvalitní dějové linie a nadprůměrného hereckého obsazení. Armáda mrtvých ani jedním úplně nedisponuje. Prostoduchý děj je prošpikován dlouhými pasážemi dialogů hlavních postav, jejichž prostřednictvím se nám režisér pokouší vysvětlit nastavené zákonitosti světa. Nutné podotknout, že na základě jednoduchého scénáře podobné scény zoufale nudí, nemluvě o všudypřítomném patosu.

Herecký ansábl v čele s bývalým wrestlerem Bautistou nijak neoslní, ale o vyložený propadák se naštěstí nejedná. Většina herců si vystačí s drsnými výrazy ve tvářích a několika hláškami, kterým se ale zasměje spíše pubescentní publikum. Ačkoliv má snímek opravdu dlouhou stopáž, tak prakticky nedovolí vykreslit postavy nějakým hlubším způsobem. Z drtivé většiny z nich se tak stává klasické „maso do mlýnku“ a vám na nich, jakožto divákům, během sledování prakticky nebude záležet.

Lepšímu požitku z filmu bohužel nepomáhá ani kamera. Pozadí scén je vždy nepříjemně rozmazané a kamera zaostřuje pouze na dění přímo před ní. Snímek z podprůměrnosti vytahuje snad jen kvalitní soundtrack a záblesk originality v podobě nemrtvého tygra, který mě pokaždé, když se objevil na scéně, bavil víc jak celá ústřední skupinka žoldáků.

Pokud hledáte nenáročný zombie snímek, u kterého prostě jen chcete vypnout, nepřemýšlet a užít si trochu akce, pak by Armáda mrtvých mohla alespoň z části splnit vaše požadavky. Jen by nemusela být tak dlouhá. Existuje ale celá řada filmů ze stejného žánru, u kterých se budete bavit mnohem víc.